FI | EN

Marko Rintanen

Päälennonopettaja CPL ja tarkastuslentäjä

Ota yhteyttä

Jos haluat lisätietoja koulutuksista tai toiminnastamme, täytä alla oleva lomake.

Lentokoulu Pirkanmaa Oy on pitkän linjan ammattilaisten perustama lentokoulu, joka on suunnattu sekä aloittaville harrastelentäjille että heille, jotka haluavat täydentää kelpuutuksiaan ja osaamistaan aina mittarilentokoulutukseen ja monimoottorikoulutukseen asti. Lentokoulu Pirkanmaan Oy:n kautta on myös mahdollista kouluttautua CPL- lentäjäksi ja suorittaa ATPL- teoriat.

Tarjoamme koulutusta erikokoisissa oppilasryhmissä tai jopa yksityisopetuksena joustavin aikatauluin. Koulutuksen voi suorittaa työn ohessa iltaisin ja viikonloppuisin oppilaiden ehdoilla.

Tarjoamme PPL-lupakirjakoulutusta, mahdollisuuden tarkastus- ja kertauskoululentojen suorittamiseen, matkalento IFR-koulutusta (EIR) sekä koulutusta täyteen IFR-lentämiseen. Meillä on myös tarjonnassamme ATPL-koulutus (yhteistyössä XAMK:inkanssa Mikkelissä).

Tarjoamme myös MEP/IR monimoottorilentokoulutusta ja MCC-koulutusta.

Helikopteri PPL(H) koulutus voidaan polkaista käyntiin sillon, kun muutaman oppilaan ryhmä saadaan koottua.

Kaikki vastuuhenkilömme ja opettajamme ovat ilmailun ammattilaisia sen eri osa-alueilta. Koulutus tapahtuu teorioiden osalta tuntiopetuksena tai etäopetuksena oman aikataulun mukaan. Lentokoulutus tapahtuu yleisimmillä lentokonemerkeillä. Käytössämme on mm. Piper Aircraftin lentokoneita: Tomahawk, Warrior, Arrow ja useita muita koneita, kuten Cessna -sarjan lentokoneita, esimerkiksi 150, 172, 177RG, C185. Voit tutustua kalustoomme tarkemmin Kalusto-sivulla. Koulutus on lisäksi mahdollista suorittaa osittain FNPT-”simulaattorilla”. FNPT:tä käytetään PPL-perusmittarikoulutuksessa sekä mittarilentokoulutuksessa.

Olemme toimineet vuodesta 2009 alkaen.Toimipisteemme sijaitsevat Tampere-Pirkkalan lentokentällä jaMikkelin lentoasemalla. Mikkelissä teemme yhteistyötäKaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu XAMK:in kanssa. Yhteistyömmeavulla on mahdollista suorittaa Sähkö- ja automaatiotekniikaninsinööritutkinto (AMK) sekä liikennelentäjän lupakirja (ATPL)samanaikaisesti. Järjestämme koulutuksia myös muualla Suomessamahdollisuuksien mukaan.

Koulutuksen jälkeen on myös mahdollista vuokrata lentokoulutuksessa käytettyjä lentokoneita yhteistyöyrityksemme Air Spark Oy:n kautta.

Lisätietoja organisaation jäsenistä

Erkki Järvinen

Vastaa lentokaluston huolloista ja lentokelpoisuudesta, toimipisteiden käytännön pyörittämisestä sekä aikatauluista ja varauksista.

Lentokonemekaanikko, lähes 50 vuoden kokemus lentokoneiden parista. Kokemus on kertynyt huoltotoiminnanjohtajana liikelentoyrityksissä, muuten erilaisten pienkoneiden parissa ja aikanaan työtehtävissä Ilmavoimissa. Pitkä kokemus myös teoriakouluttajana eri lentokouluissa ja ansiolentoyrityksissä.

Jarkko Haukkala

Embraer 145 kapteeni, Liikennelentäjän lupakirja (ATPL), lentokokemus n. 7 500 tuntia ja 20 vuoden kokemus eri vastuutehtävissä liike- ja liikennelentotoiminnassa mm. lentotoiminnanjohtajana, pääohjaajana, ryhmäpäällikkönä, laatupäällikkönä, koulutuspäällikkönä, teoriakouluttajana ja tyyppilennonopettajana (TRI). Puukotehtailija Kauhavalla.

Tuomas Eskola

Vastaa yhtiön koulutuksen toteuttamisesta kokonaisuutena sekä lentokoulutuksen tasosta. Ansiolentäjä, lennonopettaja. Ollut lennonopettajana Lentokoulu Pirkanmaa Oy:ssä lähes sen perustamisesta lähtien. Suurimman osan ajasta toiminut myös koulutuspäällikkönä ja päälennonopettajana.