FI | EN

Pätevöidy insinööriksi ja liikennelentäjäksi samanaikaisesti

Nyt on mahdollista suorittaan sähkö- ja automaatiotekniikan insinööritutkinto (AMK) sekä liikennelentäjän lupakirja (ATPL) samanaikaisesti.

Lentokoulu Pirkanmaa Oy:n lentolupakirjaan tähtääviä ATPL- opintoja on mahdollista sisällyttää osaksi Xamkin sähkö- ja automaatiotekniikan insinööriopintoja.

Lentokoulutuksen ja sähkötekniikan insinööriopinnot yhdistäneille ammattilaisille on lentoalalla nyt kysyntää. Xamkin ja Lentokoulun Pirkanmaan yhteistyö vastaa tähän tarpeeseen. Lentokoulutuksen hyväksytyistä opinnoista voidaan insinööritutkintoon sisällyttää pääsääntöisesti 45 opintopistettä.

Sisällytettävien opintojen laajuus riippuu opiskelijan suorittaman lentolupakoulutuksen laajuudesta. Lentokoulu Pirkanmaan järjestämä lentolupakoulutus on maksullista ja sitä järjestetään Mikkelissä.